یه خبر !

 »»» نتیجه یک نظرسنجی:69 درصد مردم ایران یکدیگر را "ریا کار" می دانند.

یک گروه جامعه شناس از سوی دفتر طرح های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا تحقیقاتی میدانی درخصوص میزان "سرمایه اجتماعی"در ایران انجام داده است.
این تحقیق که با عنوان "طرح ملی سنجش نگرش ایرانیان"بر روی 450 نفر در سراسر کشور انجام شدنشان می دهد که 69 درصد مردم بر این باورند که مردم جامعه "دورو" و "ریاکار " هستند.
همچنین پاسخگویان به افراد خانواده خود اعتماد بسیار زیادی دارند و تنها 8/1 درصد به افراد خانواده خود اعتماد ندارند.
براساس این تحقیق روابط اجتماعی درون گروهی درحد بالایی در ایران وجود دارد اما 49 درصد مردم به اقوام و فامیلشان اعتماد دارند و 44 درصد به دوستان اعتماد دارند و این نشان می دهد که تنها کانون اعتماد ایران خانواده است.
کارشناسان"سرمایه اجتماعی"را منفعتی می دانند که شخص می تواند باعضویت دریک یا چندگروه،انجمن یا کانون در ارتباط با اعضای دیگر گروه،کسب کند.
به گفته کارشناسان این سرمایه در ایران به دلیل کم بودن کانون ها و انجمن های صنفی،نوپایی سازمانهای غیردولتی و مهمتر از همه عدم آگاهی مردم از منافع ناشی از عضویت درکانون ها و انجمن ها "سرمایه اجتماعی" در پایان ترین موقعیت خود قرار دارد.
دکتر"حسین ایمانی جاجرمی"استاد دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در این خصوص به خبرنگار سینا می گوید سرمایه اجتماعی،مفهومی جدیداست که از سال های 1990 برای نخستین بار ازسوی جامعه شناسان فرانسوی و آمریکایی چون"توکویل"،"پی یربور دیو"و"جیمز کلمن"مطرح شد.                                                                          ادامه»»

                                                        ـ علی ـ
نظرات 3 + ارسال نظر
الهه عشق یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 04:10 ب.ظ http://gwtw1939.persianblog.com

وقتتون بخیر!!!
خبر جالب توجهی را در وبلاگتون نوشتید.با خوندن این خبر می شه دلیل ضعف ایرانیها در کارهای گروهی را حدس زد.
به امید دنیای سرشار از صلح و دوستی!!!

ع۱ دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 01:14 ق.ظ http://aatbebfaes.persianblog.com

چقدر اینجا عوض شده...

صنم دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 04:03 ب.ظ http://ahd.blogsky.com

خبرای شما همیشه عالیه علی جان - ولی من نتونستم تا به حال نظر واقعیمو بنویسم - چرا شو نمی دونم - ولی شاید یه دلیلش بی اعتمادی به اوضاع و مردم فعلی باشه ... امیدوارم یه روز شهامتشو کسب کنم ... یا علی ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد